12 sept. 2009

Dăăă-mi, dăă-mi!

Cum am spus şi într-un post anterior, suntem înconjuraţi la fiecare pas de oameni sărmani, numai că unii dau uneori în nesimţire, iar alţii sunt învăţaţi să cerşească în diferite feluri.
Eram la terasă într-o seară cu prietenii. Stăteam noi liniştiţi până ne trezim cu un băiat lângă noi: ,,Dă şi mie o hârtie de o mie!''. Noi ne uitam uimiţi la el. I-am dat 1 leu, iar o prietenă 2 monede de 50 bani. Se uita la monede ca la maşini străine.
Ne aşteptam să plece, dar nu a plecat. A tăcut el puţin, s-a uitat la noi, după care again: ,,Dăăă-mi, dăăă-mi. Mai dăă-mi!''. Bineînţeles că i-am mai dat crezând că va pleca de lângă noi. De unde? Iar a început: ,,Mai dăăă-mi!''. Pur şi simplu ne ţipa în urechi. Când i-am zis că nu mai avem, s-a dus la altă masă şi a făcut fel şi acolo, iar celor care refuzau să îi dea bani le cânta.
L-am mai vazut pe stradă de atunci şi la fel făcea la trecători: ,,Dă-mi, dă-mi o hârtie de o mie''.

4 comentarii:

mace spunea...

si cat a castigat pustiul intr-o ora? eu am mereu in minte in situatiile de genu' acel panou cu "Daca ai sti ca un cersetor castiga 5000 de ron lunar i-ai mai da bani?"

GiA spunea...

nu stiu sa iti spun cati bani castiga, dar banuiesc ca nu moare de foame.
eu sunt genul de persoana care daca vad un om sarman, parca nu ma simt bine, nu imi merge bine in ziua respectiva daca nu ii dau ceva, oricat de putin ar fi. am auzit ca sunt cersetori care chiar o duc bine de pe urma banilor de la noi, dar nu cred ca toti sunt asa.

Ioana Radu spunea...

Majoritatea copiilor sunt pusi de parinti sa cerseasca. Altii o fac doar pentru ei. Mi s-a intamplat sa arunce cu beţe si pietricele doar pentru ca i-am zis ca nu am bani. Din urmatoarea zi am inceput sa-i dau bani pustoaicei (o vedeam mereu prin oras, prin aceleasi locuri). Acum, dupa cateva luni, ma saluta pe strada si ma i-a in brate. Ea poate a uitat ca arunca cu pietre dupa mine. Eu n-am uitat.

Alta chestie, pe care am invatatt-o de la cineva drag, este sa intreb "tu-mi dai mie?". Daca zice "n-am", atunci nu-i dau, ii zic "n-am nici eu". Dar am intalnit si cersetori care baga mana in buzunar sa-mi dea. Atunci chiar le dau. Aceia merita. Cei care nu prea au dar impart totusi cu tine acel putin. E miscator sa vezi un cersetor ca intinde mana sa-ti dea bani.

GiA spunea...

o sa incerc si eu sa vad daca imi dau si ei. intradevar, ramai un pic blocat cand vezi ca si ei iti dau din putinul lor.

Trimiteți un comentariu